zondag 17 mei 2020

Huiswerk voor de vierde klas 18-05 tot 27-05 (voor huiswerk derde klas naar onderen scrollen)

Hoi vierdeklassers,


De Chinese nachtegaal
Wat een rare tijd is het voor jullie. Je bent de grootste op school, maar je ziet het niet. Want als jij op school bent, zijn de anderen het niet. Je bent nog even bij ons op school, maar je kan nog van niemand afscheid nemen. In ieder geval zijn jullie de meest bijzondere afscheidsklas sinds jaren. Dat nemen ze jullie niet meer af!!
Ik zou het leuk vinden als iemand van jullie een stukje voor de schoolkrant wil schrijven over deze gekke tijd. Of misschien wel over hoe jullie nu toch de musical gaan doen. Wie schrijft er wat??





  • Een Nederlandse les online
Deze week gaan we als klas wat nieuws proberen. Een Nederlandse les online. Vanuit mijn huis (zie hieronder) geef ik via Jitsi-meet een les. Jullie zijn ingedeeld in twee groepen en je vindt de indeling en de tijden hieronder. Net als de regels die belangrijk zijn om van deze les een succes te maken. Ik hoop jullie allemaal te "zien" en te horen. 
Dit is mijn huis......:)

Het andere (t)huiswerk:

  • Maak tenminste 2 lessen in Spelling in Beeld. Laat me weten als je je boekje uit hebt (zeg even welke), lever je volle werkboek in (bij je klassenleraar/lerares) en je krijgt van mij een nieuw boekje.


1 lesuur Nederlands is een echte les Nederlands en het zou goed zijn als iedereen meedoet!


 Wat is hierbij belangrijk? 

  • Dezelfde klassenregels als altijd: je luistert naar de anderen en je  meldt je voordat je wat wilt zeggen. 
  • Je komt op tijd: je probeert ervoor te zorgen, dat je op tijd bij Jitsimeet inlogt. 
  • De juf zegt wie wanneer wat kan zeggen.
  • We zorgen goed voor elkaar, zodat we ons allemaal goed voelen.
  • Je hebt een pen en een papier bij de hand (je schrift Nederlands of een ander papier), zodat je opdrachtjes kunt uitvoeren. 
  • Je zet je microfoon uit, zolang je niet aan het woord bent, dan hebben we het minste last van 'gekke geluiden'. 

Ik heb er veel zin in om jullie te "zien".  Het is voor mij ook nog best nieuw en het is fijn, als jullie me helpen om van de les een succes te maken.
Kijk hieronder voor de goede link, de tijd en de groepsindeling. Tot dinsdag! 

→Hier is de link van het klaslokaal: 

Hier is de groepsindeling:


woensdag 9.30 uur eerste groep
Remon, Yfke, Cedric, Jacco, Fabienne, Meisa, Robin, Alea, Maarten, Erin, Savita

Woensdag 10.30 uur tweede groep
Marisol, Dake, Ruby, Ben, Benaiah, Mina, Mara, Malena, Daan, Melina, Nefeli

Hier is de link naar de online sprookjesquiz: http://www.projectx2002.org/nederlands_hotpots/sprookjesquiz02afbeeldingen.htm