vrijdag 24 april 2020

Huiswerk voor de vierde klas 27 tot 30 april

Hoi vierdeklassers,

Hier is het huiswerk voor de komende week. Ik hoop dat we elkaar binnenkort weer 'live' in de school kunnen zien!! Zoals je ziet, ben ik niet vergeten, dat het maandag Koningsdag is. Jammer genoeg vieren we dat ook allemaal thuis. Maar in deze blog vind je gelukkig iets te doen: het Koningsdag-woningsdagbingo. Een bingokaart met heel veel spelletjes om thuis of vlak bij je huis met je familie te doen. En ik trek maandag ook mooi wat oranjes aan hoor, zodat ik toch nog een beetje het Koningsdaggevoel heb. 
Ik wens jullie een goede week met hopelijk weer heel mooi weer. 
Groetjes,
juf Marlies

Het huiswerk voor de vierde klas


1. Als je het nog niet af hebt: maak je verhaal af voor de afscheidskrant! Vergeet het niet aan ons op te sturen (huiswerk vorige week)


2. Luister (en kijk) naar het voorleesverhaal "De wrat" uit Gruwelijk grappige griezelverhalen. De link vind je verderop in deze blog. 
Beantwoord naderhand de volgende vragen (schriftelijk)
  • Welke personen komen voor in het verhaal? Wie zijn de hoofdpersonen?
  • Hoe komt opa aan de wrat met de oranje haartjes?
  • Welke oplossing heeft opa als zijn gewone kleren niet meer passen?
  • Gelooft mama het verhaal? Waarom wel/waarom niet?
  • Wat voor soort verhaal is het?
  • Wat vond je van het verhaal?
3. Doe minstens drie spelletjes van de Bingokaart!

Extra

- Maak een les in Spelling in Beeld.
-Werk verder aan je boekbespreking of aan je spreekbeurt.




Hier is de link naar de online sprookjesquiz: http://www.projectx2002.org/nederlands_hotpots/sprookjesquiz02afbeeldingen.htm