maandag 20 april 2020

Een brief voor de kinderen van de derde klas Nederlands moedertaal


Hoi lieve Vesper, Jirsa, Thomas, Linus, Loïs, Sofia, Mayra, Abigail, Anna, Ashraf, Norah, Dewi, Sam, Finn, Nane, Nanne, Emanuel, Jamie en Noah,

Alleen al door al jullie namen op te schrijven, is het net of jullie als klas 3 Nederlands heel dichtbij zijn. Wat zou ik graag een potje 'ja-nee' met met jullie spelen nu. Gisteren ben ik op school geweest en 'onze' klas zag er zo leeg uit zonder jullie. Ik hoop, dat jullie ondanks Corona toch een beetje leuke paasvakantie hebben gehad. Het is zo'n gekke tijd. Ik heb veel in de tuin gewerkt, tafeltennis gespeeld, opgeruimd en een tafeltje met boeken aan de weg gezet, die ik weg wou geven. Kijk maar eens als je een langs mijn huis komt, of er ook een boek voor jou bij ligt. Die mag je zo meenemen!!


De komende week
De komende week is eigenlijk weer een gewone schoolweek, die natuurlijk juist helemaal niet gewoon is. Opnieuw proberen jullie thuis je huiswerk te maken, veel kinderen met hulp van hun ouders, Ik hoop dat het jullie samen lukt. Laat me vooral weten of het huiswerk voor je zo in orde is, of je misschien een ander goed idee hebt, of gewoon hoe het met je gaat. Ik vind het leuk om van je te 'horen' en iets van je te 'zien'. En ik beloof, dat ik je ook zal antwoorden als je me wat stuurt.

Voorleesverhaal online! bol.com | IJzersterke Verhalen - Gruwelijk grappige ...
Ik heb vrijdag in de klas een verhaal voorgelezen uit gruwelijke griezelverhalen en dit heb ik opgenomen op mijn telefoon, Ik heb net gedaan of jullie er bij waren, maar een beetje gek was het natuurlijk wel. Voor mij ook de eerste keer! Hou deze week dit blog in de gaten, ik maak een link naar de video, zodat je kunt luisteren naar het verhaal van 'De wrat'. Ik waarschuw je vast: het is een beetje een vies verhaal, maar ook natuurlijk weer grappig! Veel plezier bij het luisteren en kijken!!
Het verhaal 'De wrat' staat nu online!!
bol.com | IJzersterke Verhalen - Gruwelijk grappige ...

Veel plezier bij het luisteren en kijken. Het is geen verplicht  huiswerk voor deze week! (week 20-24 april). Het verhaal bestaat uit twee delen. Het eerste deel vind je onder de link:
 Deel 1  voorleesverhaal 'De wrat'

Deel 2 voorleesverhaal 'De wrat'


Huiswerk van deze week
Het huiswerk van deze week en volgende week is voor de kinderen van de 3a anders dan voor de

Hier is de link naar de online sprookjesquiz: http://www.projectx2002.org/nederlands_hotpots/sprookjesquiz02afbeeldingen.htm