vrijdag 1 mei 2020

Huiswerk derde klas 4 mei tot 8 mei: een echte les en een verhaal

Hallo allemaal,



Wat leuk, dat jullie stukjes schrijven voor de schoolthuiskrant! Zo heeft iedereen toch nog een beetje contact met elkaar. 



Deze week gaan we wat nieuws proberen: 
op dinsdag ga ik naar school, naar 'onze' klas Nederlands en geef ik een Nederlandse les aan jullie, LIVE op jitsi-meet. Hierbij zijn jullie opgedeeld in twee groepen, zodat het wat makkelijker is om naar elkaar te luisteren. 

Wat is hierbij belangrijk? 

  • Dezelfde klassenregels als altijd: je luistert naar de anderen en je  meldt je voordat je wat wilt zeggen. 
  • Je komt op tijd: je probeert ervoor te zorgen, dat je op tijd bij Jitsimeet inlogt. 
  • De juf zegt wie wanneer wat kan zeggen.
  • We zorgen goed voor elkaar, zodat we ons allemaal goed voelen.
  • Je hebt een pen en een papier bij de hand (je schrift Nederlands of een ander papier), zodat je opdrachtjes kunt uitvoeren. 
  • Je zet je microfoon uit, zolang je niet aan het woord bent, dan hebben we het minste last van 'gekke geluiden'. 

Ik heb er veel zin in om jullie weer te "zien", en ik vind het ook wel een beetje spannend. Het is voor mij de eerste live-les online. Ik vind het fijn als jullie mij helpen om er een goede en leuke les van te maken!

→Hier is de link van het klaslokaal: 

Hier is de groepsindeling:

Dinsdag 5 mei 11.00 uur
Vesper, Thomas, Lois, Mayra, Anna, Norah, Emanuel, Sam, Nanne, Nane
Dinsdag 5 mei  13.00 uur
Jirsa, Linus, Sofia, Abigail, Ashraf, Dewi, Jamie, Finn, Noah, Lyam

Hier is het andere huiswerk:



2. Luister (en kijk) naar het voorleesverhaal "De wrat" uit Gruwelijk grappige griezelverhalen. De link vind je verderop in deze blog. 


  • Welke personen komen voor in het verhaal? Wie zijn de hoofdpersonen?
  • Hoe komt opa aan de wrat met de oranje haartjes?
  • Welke oplossing heeft opa als zijn gewone kleren niet meer passen?
  • Gelooft mama het verhaal? Waarom wel/waarom niet?
  • Wat voor soort verhaal is het?
  • Wat vond je van het verhaal?








Hier is de link naar de online sprookjesquiz: http://www.projectx2002.org/nederlands_hotpots/sprookjesquiz02afbeeldingen.htm